h1

De små ting tæller også

februar 17, 2007

I bestseller-bogen Chicken Soup for the Soul skrevet af Jack Canfield og Mark Victor Hansen (Health Communications, Inc., 1993, s. 287-88) er der en vidunderlig historie, hvor en ældre dame fortæller, hvad hun ville gøre anderledes, hvis hun fik muligheden for at leve livet om:

“Åhh, jeg har bestemt haft mine øjeblikke og hvis jeg skulle gøre det hele om igen, så ville jeg have flere af dem. Faktisk ville jeg forsøge ikke at få andet. Bare øjeblikke. Det ene efter den andet – i stedet for at leve så meget ude i fremtiden.

Jeg har været et af den slags mennesker, der aldrig tog nogen steder uden et termometer, en termoflaske, en regnfrakke og en faldskærm.
Fik jeg chancen, ville jeg rejse med mindre baggage næste gang.

Hvis jeg skulle leve livet om, ville jeg begynde at gå i bare fødder, når de første tegn på forår viste sig – og jeg ville fortsætte til langt hen på efteråret.
Jeg ville danse noget mere.
Jeg ville tage flere ture i karusellen.
Jeg ville plukke flere anemoner.”

Når du leder efter din passion og dine drømme, så husk, at det IKKE behøver handle om berømmelse, rigdom og toppen af poppen. De små, helt nære ting tæller også … og måske er de det vigtigste!

Skriv et svar

