h1

Coop, Cirkelpigen og (mere) branding

juni 12, 2007

Heldigvis holder Coop (tidligere F.D.B. altså de Forenede Danske Brugsforeninger) stadigvæk – til en vis grad – fast i Cirkelpigen, når de markedsfører deres kaffe.

I 2004 vandt de bl.a. Klassikerprisen for “Cirkelpigen” med bl.a. følgende titulering fra Dansk Design Center:

“Den smukke sorte pigeprofil på Cirkel Kaffen fra Brugsen får klassikerprisen for gennem 49 år at have bragt kunsten ind i den kaffedrikkende danskers hverdag. Cirkelpigen er dårende dejlig og enkel. Hun fungerer stadig perfekt efter hensigten her et halvt århundrede efter sin fødsel.
Sikker Hansen tegnede for folket, og i mange danske hjem har hans fine tegninger af dyr, kvinder og børn prydet væggene gennem årtier. Sikker Hansens tegninger er brugskunst og særdeles langtidsholdbare. Det er Cirkelpigen et strålende bevis på.”

Men tænk hvis nu Coop havde forstået at brande og bruge Cirkelpigen endnu mere. Hun er hotteste trend blandt unge i dag. Og de unge vil gerne drikke trendy kaffe. Så hvorfor i alverden laver Coop ikke sin egen kaffebar kæde? De må jo tro på kaffebarerne siden de har inviteret Baresso ind i deres Kvickly Xtra butikker.

Coop kunne jo passende kalde deres egen kaffebar for “Circle Lounge” og pryde den med design, inventar og merchandise med Cirkelpigen på… Og så skulle de naturligvis vælge nogle kaffesorter af ordentlig kvalitet, som jo ikke altid behøver koste mere end en bondegård!

Coop go for it.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: