h1

Hvor dumme er danske erhvervsjournalister?

april 29, 2008

I går påstod en professor, at ingeniører bliver 20 % dummere om året.

Når man læser overskrifterne i dag om Den Danske Banks regnskab for 1. kvartal 2008, som (indrømmet) ikke var helt så “godt” som forventet, så kan man ikke lade være med at tænke på, hvor meget dummere danske erhvervsjournalister bliver på bare en enkelt dag eller en uge …

På epn.dk bruges overskriften “Chokregnskab trækker danske aktier ned” og på netposten.dk kan man læse følgende: “Danske Bank i frit fald efter regnskab”.

Det er fint med kritisk og dybdeborende erhvervsjournalistik – det mangler vi faktisk meget mere af, da der er mange virksomheder, der slipper alt for let om ved deres uansvarlige handlinger.

Men overfaldisk sensations-journalistik, hvor man forsøger at piske en negativ stemning op ved at bruge overskrifter, der rammer nærmest helt ved siden af skiven (essensen i historien), er der ingen der får noget ud af ….

Så hvor dumme er erhvervsjournalisterne så?

Tjahhhh – efter deres overskrifter at dømme – samt deres mangel på indsigt i de ting, som de forsøger at gøre sig kloge på – er de så dumme, at der ganske enkelt ikke er plads på professorens dumheds-indikator-skala …

.-)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: