h1

Twitter – fordummende modefænomen

april 25, 2009

Twit, Twitter, Twitterest = Dum, Dummere og Dummest

Jeg tror aldrig, jeg kommer til at forstå Twitter-fænomenet. Sikkert fordi jeg er midaldrende, ubegavet og ikke med på noderne. Jeg tror (håber) heller aldrig, at jeg hopper med på vognen … og beynder at twitte. Jeg kan jo altid blivere lidt klogere – down the road.

Men jeg har altså ualmindeligt, udsædvanligt og utroligt svært ved at se pointen eller det geniale i at twitte beskeder ud i universet, der maks. må indeholde 14o karakterer – og som derfor de facto bliver hovedløst overfladiske og totalt indholdsløse som de fleste SMS-beskeder.

Heldigvis er jeg ikke den eneste, der har svært ved at se det revolutionerende i Twitter. Klik i linket og se klippet med talk-show-værten Jon Stewart, hvor han ironiserer lidt over al Twitteriet:

Jon Stewart om Twitter

PS: Denne halv-stupide kommentar er i øvrigt for lang til at komme på Twitter – heldigvis vil nogle af mediets hellige riddere sikkert mene🙂

Skriv et svar

